Afdelingshoofd Bedrijfsvoering

Dit is een oud bericht.

Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

Afdelingshoofd Bedrijfsvoering

HBO/WO | Maximaal € 6.862 (fulltime) | Schaal 12 | 36 uur 

Wil jij bijdragen aan een efficiënte en toekomstbestendige bedrijfsvoering? Zoek je een uitdagende leiderschapsrol binnen een dynamische gemeente?

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden. 
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Dronefoto gemeente Bergeijk

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière. 

Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?

Als Afdelingshoofd Bedrijfsvoering geef je leiding aan een team van circa 35 professionals binnen diverse disciplines: HR, financiën, juridische zaken, informatievoorziening, communicatie en bestuurssecretariaat. Je bent onderdeel van het Managementteam (MT) en draagt bij aan strategische en tactische doelstellingen. Je faciliteert en stimuleert samenwerking, procesoptimalisatie en innovatieve oplossingen. Een belangrijk aandachtspunt is de ontwikkeling van een visie op bedrijfsvoering en dienstverlening, waarmee je onze gemeente toekomstbestendig maakt.

  • Leidinggeven aan en coachen van je afdeling, ondersteund door coördinatoren.
  • Adviseren van het college en MT op het brede gebied van de bedrijfsvoering.
  • Zorgdragen voor een visie op bedrijfsvoering en die in uitvoering brengen.
  • Ontwikkelen en implementeren van strategische, tactische en operationele doelstellingen.
  • Verbinden van bedrijfsvoering met andere afdelingen en gemeentelijke partners.
  • Zorgdragen voor efficiënte processen en naleving van wet- en regelgeving.

Herken jij jezelf in deze eigenschappen?

  • Een frisse kijk op het gebied van gemeentelijke bedrijfsvoering.
  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding en ervaring in een relevant vakgebied.
  • Ervaring als leidinggevende in een dynamische organisatie. 

Wat neem je mee?

  • Strategisch en analytisch sterk, met een scherp oog voor procesoptimalisatie.
  • Ervaring in verandertrajecten en organisatieontwikkeling.
  • Een coachende en verbindende leider die medewerkers motiveert en ontwikkelt.

Wat bieden wij?

  • Een inspirerende werkomgeving binnen een ambitieuze en groene gemeente.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder:
  • Salaris tot € 6.862 (schaal 12)
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop je salaris
Voorzittershamer op een tafel
6 handen komen samen in een boks
  • Vitaliteitsbudget van € 621 per jaar (bij fulltime dienstverband)
  • 28 vakantiedagen bij een 36-urige werkweek
  • Pensioenopbouw bij het ABP en een financiële bijdrage aan zorg- en arbeidsongeschiktheidsverzekering
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden via o.a. onze BErgeijkSMART Academy
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • Fijne werksfeer met een actieve personeelsvereniging en gezellig bedrijfsrestaurant.

Meer weten over de gemeente Bergeijk?

Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk

Enthousiast? Solliciteer nu!

Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met zondag 30 maart 2025. Je kunt je brief richten aan Dries Ewalds, gemeentesecretaris.

Direct solliciteren

De eerste kennismakingsronde is gepland op maandag 7 april in de middag.  Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.

Een tweede ronde is gepland op maandag 14 april in de middag.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Heb je vragen?

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met onze gemeentesecretaris, Dries Ewalds via 06-42 21 30 67.

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl

Zicht op de kern 't Loo over de weilanden

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...