Coördinator Toezicht, Handhaving & Veiligheid

Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:

Coördinator Toezicht, Handhaving & Veiligheid 

HBO | Maximaal € 5.997,- | Schaal 11 | 32-36 uur 

Ben jij de schakel tussen toezicht, handhaving & veiligheid? 
Dan ben jij de verbinder die wij zoeken. Samen zetten we ons in voor een veilig Bergeijk!

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.

Dronefoto gemeente Bergeijk

Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken.

Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

In Bergeijk pakken we samen aan want met elkaar kome we verder. En tonen we lef als dat nodig is.

Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden. 
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Wat ga je doen?

In de functie van Coördinator Toezicht, Handhaving & Veiligheid ben je het eerste aanspreekpunt voor je collega-medewerkers uit het cluster. Je bewaakt op hoofdlijnen de planning, de voortgang, het resultaat en de kwaliteit van de werkzaamheden. Dit gebeurt in goed overleg met de medewerkers en onder eindverantwoordelijkheid van het afdelingshoofd. Je stelt handhavingsbesluiten op en draagt bij aan beleidsontwikkeling/verbetering.  Verder beschik je over kennis en/of ervaring in het handhavings- en veiligheidsdomein.

Twee boa's lopen met de fiets aan de hand voor het gemeentehuis

Als coördinator ben je een krachtige, open en duidelijke gesprekspartner voor zowel je collega’s als het afdelingshoofd.

Een greep uit je dagelijkse werkzaamheden:

  • Als ‘procesmaster’ denk je mee over hoe je de processen nog beter in kunt richten.
  • Je denkt en creëert mee aan een toekomstvisie voor de afdeling Dienstverlening & Veiligheid die aansluit op de algemene beleidskoers van de organisatie.
  • Je verzorgt de inhoud en de kwaliteit van de verantwoordingsrapportages.
  • Je neemt de regie en bent verantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van het beleid met betrekking tot Toezicht, Handhaving en Veiligheid, inclusief de jaarplannen en het uitvoeringsprogramma’s.
  • Je anticipeert op de invoering van nieuwe wetgeving zoals de Omgevingswet (Ow) en de Wet kwaliteitsborging voor het  bouwen (Wkb). Je signaleert wat er nodig is om het cluster 
    ‘Omgevingswet-proof’ te maken.
  • Je adviseert het bestuur, management en collega’s omtrent diverse zaken met betrekking tot Toezicht, Handhaving en Veiligheid.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in het kader van bezwaar- en beroepsprocedures.

Herken jij jezelf in deze eigenschappen?

Jij bent een organisatietalent. Je houdt van een heldere planning en het coördineren van inhoudelijke taken. Je kunt projectmatig werken en hebt ervaring met het opstellen van projectplannen. We zoeken een collega die energie haalt uit het samenbrengen en verbinden van collega’s. Jij weet wat er nodig is om succesvol (integraal) samen te werken. 

Je beschikt over uitstekende gespreks- en adviesvaardigheden en bent in staat om een stevige gesprekspartner te zijn voor externe samenwerkingspartners, bestuur, MT en collega’s. Door onze kennis en ervaring met elkaar te delen, zorgen we voor een continue verbetering van onze kwaliteit. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid helpen ons daarbij. Je hebt lef, bent praktisch ingesteld en gaat creatief om met (nieuwe) situaties. Je bent een enthousiaste stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht en doorzettingsvermogen.
 

Wat neem je mee?

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met een juridische opleiding.
  • Je hebt werkervaring binnen het vakgebied van Toezicht, Handhaving & Veiligheid.
  • Kennis van en ervaring met politiek, bestuurlijke processen en werken vanuit een politieke sensitiviteit.
  • Je hebt een goede kennis van wet- en regelgeving van het vakgebied.
  • Je bent in staat medewerkers mee te nemen, draagvlak te creëren en de proactief te laten handelen.
  • Je behoudt overzicht en weet situaties snel in de juiste context te plaatsen.
  • Je stimuleert samenwerking binnen jouw cluster en integraal werken in de organisatie.
  • Je draagt bij aan de doorontwikkeling van de organisatie en komt daarvoor met verbetervoorstellen

Wat bieden wij?

6 handen komen samen in een boks
  • Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding.
  • 27 vakantiedagen (194,4 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband (m.i.v. 2025 : 28 dagen).
  • Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving. 
  • Een veelzijdig introductieprogramma.
2 handen houden het programmaboekje van de BErgeijkSMART academy omhoog
Medewerkers sluiten aan bij het zelfbedieningsbuffet in het bedrijfsrestaurant
  • Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk.
  • Een maandelijkse bijdrage van € 10,- bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze).
  • Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
  • Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een mobiele telefoon en laptop van het werk
  • Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
  • Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.
Bedrijfsrestaurant gemeente Bergeijk

Meer weten over de gemeente Bergeijk?

Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk

Enthousiast? Solliciteer nu!

Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met dinsdag 1 oktober 2024. Je kunt je brief richten aan Heidi Claassen, afdelingshoofd Dienstverlening & Veiligheid.

Direct solliciteren

De eerste kennismakingsronde is gepland op woensdag 9 oktober 2024 tussen 12.30 en 17.00 uur.  Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.

Een tweede ronde is gepland op donderdag 17 oktober 2024 tussen 15.00 en 17.00 uur.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Publieksbalie in het gemeentehuis van Bergeijk

Heb je vragen?

Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Heidi Claassen, afdelingshoofd Dienstverlening & Veiligheid via 088 - 497 04 73.

Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl

Kantoorruimte met 4 werkplekken

Je eventueel toekomstige collega's vertellen waarom zij graag voor Bergeijk werken...

  • Anouk Versteegden

    HR professional - Bij een te grote organisatie verlies je het persoonlijke, hier kennen we elkaar bij naam en staan we voor elkaar klaar.

  • Marlène Kox

    Administratief medewerkster HR- Er is aandacht voor de organisatie die professioneel is, maar ook toegankelijk.

  • Jeroen van Ooijen

    Coördinator Publiekszaken - Ik ga altijd met plezier werken. Bergeijk is een soort van familie waar je kunt zijn wie je bent.