Huisregels
Wat verwachten we van u?
Bezoekers van het gemeentehuis moeten zich houden aan de volgende huis- en gedragsregels:
- Afspraken: Bent u verhinderd? Geef dit tijdig door aan degene waarmee u een afspraak heeft.;
- Aanwezigen: in de spreekkamer c.q. bij de balie, worden in principe alleen personen toegelaten die van belang zijn voor het betreffende gesprek;
- Wachttijden: wij doen ons best om iedere vraag de aandacht te geven die deze verdient. Het kan daarom voorkomen dat u moet wachten. Om het wachten aangenamer te maken, staat er koffie, thee en water voor u klaar in onze wachtruimte. U kunt gratis gebruik maken van de WIFI en voor de kinderen is gezorgd voor speelgoed;
- Cameratoezicht: het gemeentehuis is beveiligd door cameratoezicht, waarbij het privacyreglement cameratoezicht gemeentehuis Bergeijk van toepassing is;
- Drank- en drugsgebruik: bezoekers onder invloed van drank of drugs worden geweigerd. Het is verboden om in het gemeentehuis en de andere werklocaties van de gemeente drank of drugs te gebruiken;
- Honden: honden zijn alleen toegestaan als u voor hulp op de hond bent aangewezen;
- Roken: er geldt een rookverbod in het gehele gebouw.;
- Opvolgen aanwijzingen: volg aanwijzingen van onze medewerkers op, in het belang van de goede orde en veiligheid;
- Omgangsvormen: medewerkers behandelen u met openheid, integriteit en respect. U behandelt de medewerker overeenkomstig.
- Agressie: agressief gedrag wordt niet geaccepteerd.
- Overlast: als u onverhoopt toch overlast geeft voor onze medewerkers of andere bezoekers, wordt u dringend verzocht het gebouw te verlaten.
- Filmen/foto’s maken: er mogen alleen foto’s en/of filmopnames worden gemaakt met onze toestemming.
- Wapens/gevaarlijke voorwerpen: het is verboden wapens en/of andere gevaarlijke voorwerpen mee te nemen in het gemeentehuis.
Deze regels gelden overigens ook op andere werklocaties van de gemeente en bij contacten met medewerkers van de gemeente.
Sancties
Houd u zich na herhaaldelijk waarschuwen toch niet aan bovenstaande regels, dan kunnen sancties volgen:
- Verwijdering uit het gemeentehuis;
- Aangifte van een strafbaar feit bij de politie;
- Het verhalen van de aangerichte schade;
- Ontzegging van de toegang tot het gemeentehuis gedurende een bepaalde periode;
- Verlaging van de uitkering gedurende een bepaalde periode.
Wat kunt u van ons verwachten?
Van alle medewerkers verwachten wij dat zij zich klantgericht en professioneel gedragen. Onze
gedragsregels voor medewerkers geven duidelijkheid over de verwachtingen die u mag hebben van de medewerker en de gemeente.
Uitgangspunten goede dienstverlening
- Wij richten ons interne proces effectief en efficiënt in.
- Wij doen ons werk in uw en in het gemeenschappelijke belang van alle inwoners van de gemeente.
- Wij leggen uit wat wij doen en kondigen werkzaamheden zoveel als mogelijk aan.
- Wij werken op tijd, efficiënt en servicegericht.
- Wij werken resultaatgericht en maken resultaten zichtbaar.
- Wij signaleren knelpunten in het werk en lossen deze praktisch op.
Professionele houding en gedrag
- Wij benaderen u vriendelijk, open en beleefd en behandelen u met respect.
- Wij doen ons best om u zo snel mogelijk te helpen.
- Wij zijn integer, open en transparant over onze besluitvorming.
- Wij proberen hinder te voorkomen.
- Wij doen ons werk met aandacht en deskundigheid.
- Wij erkennen fouten en doen ons best om deze te herstellen.