Twee leden Commissie Bezwaarschriften
Wat ga je doen?
De Commissie Bezwaarschriften behandelt de bezwaarschriften tegen de besluiten van de bestuursorganen van de gemeente Bergeijk. Het gaat om bezwaren tegen besluiten van de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester over bijvoorbeeld vergunningen of handhaving, Woo-besluiten of subsidiebesluiten (geen sociaal recht). Als het niet is gelukt om het geschil informeel op te lossen, dan hoort de commissie de partijen op een zitting en wordt daarbij ondersteund door een secretaris. Daarna brengt de commissie een advies uit aan het bestuursorgaan.
Samenstelling commissie bezwaarschriften
De commissie bestaat uit een voorzitter en vijf leden. Bij een hoorzitting zijn de voorzitter, twee leden en de (plaatsvervangend) secretaris aanwezig. De zittingen worden gepland op basis van het aantal ingediende bezwaarschriften en beschikbaarheid van de leden, waarbij het uitgangspunt is dat de leden telkens rouleren. De zittingen worden op woensdagavonden gehouden, meestal één keer in de maand. Dat zijn per lid ongeveer vijf à zes vergaderingen per jaar. Een lid van de commissie wordt benoemd voor een termijn van drie jaar. Het is mogelijk om herbenoemd te worden.
De vergoeding voor een lid bedraagt op dit moment € 200,50 per vergadering.
Profiel
Wij zijn op zoek naar twee commissieleden die:
- Niet woonachtig zijn in de gemeente Bergeijk of werken onder de verantwoordelijkheid van de bestuursorganen van de gemeente Bergeijk;
- Beschikbaar zijn op woensdagavonden;
- Communicatief sterk en sociaal vaardig zijn;
- Voldoende juridisch onderlegd zijn en ervaring hebben met bestuursrechtelijke aangelegenheden;
- In staat zijn tot onafhankelijke, onpartijdige en kritische oordeelsvorming ten behoeve van de totstandkoming van adviezen;
- Bij voorkeur beschikken over vaardigheden in bemiddeling.
Solliciteren?
Klik op de sollicitatielink en solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden, Dit kan tot en met 24 november 2024. Je kunt je brief richten aan de Gemeente Bergeijk t.a.v. Joyce Jonkers-Verkoelen.
Solliciteren
De eerste gesprekken vinden plaats op maandag 2 december. We verzoeken je hiermee rekening houden in je agenda.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Heb je vragen?
Meer informatie over de functie is te verkrijgen bij de secretaris van de Commissie Bezwaarschriften, Joyce Jonkers-Verkoelen, via 0497-551455 of per e-mail aan secretariaatcommissiebezwaarschriften@bergeijk.nl.