Vergunningverlener Omgevingswet
Gemeente Bergeijk is op zoek naar een:
Vergunningverlener Omgevingswet
HBO | Maximaal € 4.811 (fulltime) | Schaal 9 | 32-36 uur
Werk jij graag mee aan het realiseren van mooie ruimtelijke initiatieven binnen de gemeente Bergeijk? Dan ben jij de collega die wij zoeken!
Klaar om met ons mee te groeien? Ontdek je mogelijkheden.
We bouwen graag samen aan je toekomst in Bergeijk.

Welkom in Bergeijk, een groene en ambitieuze gemeente aan de rand van de snelgroeiende Brainport regio Eindhoven. Met ruim 19.000 inwoners is Bergeijk een inspirerende omgeving voor jouw carrière.
Bij ons staat werkplezier centraal. In een open en informele werksfeer, met korte lijnen, kunnen we snel schakelen en efficiënt samenwerken. We geloven in persoonlijke en professionele groei. Jouw ideeën worden enthousiast ontvangen want een frisse blik draagt bij aan het verbeteren van onze organisatie en dienstverlening. Bij ons ben je een vakspecialist met eigen verantwoordelijkheid en werk je aan ambitieuze projecten waarin je het verschil kunt maken. Onze gemeente is voortdurend in ontwikkeling en betrekt inwoners actief bij besluitvorming. Samen pakken we uitdagingen aan en tonen we lef als dat nodig is.

Wat ga je doen?
Als Vergunningverlener Omgevingswet ben je dossier-eigenaar en verantwoordelijk voor het tijdig en adequaat afhandelen van vergunningsaanvragen, vooroverleggen en informatieverzoeken. Daarnaast stem je verzoeken waar nodig af met collega's van bijvoorbeeld de afdeling Maatschappij en Ruimte en externe partners.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Toetsen en beoordelen van omgevingsvergunningen (bouwtechnisch, ruimtelijk, kap, uitweg, aanleg, monumenten en dergelijke) aan wet- en regelgeving.
- Coördineren adviezen van interne collega’s en externe partners.
- Bijdrage leveren aan beleidsonderwerpen en afdelingsplannen.
- Adviseren juridisch adviseur bij bezwaar- beroepszaken.
- Adviseren van inwoners en bedrijven bij hun initiatieven (telefonisch- en fysiek spreekuur).
Herken jij jezelf in deze eigenschappen?
Je hebt een dienstverlenende, proactieve houding en bent flexibel in de omgang met inwoners, bedrijven en collega’s. Je werkt accuraat, bent proactief en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Je bent zelfstandig maar kunt ook goed samenwerken. Je neemt graag het initiatief om zowel colle-ga’s als externe partijen met elkaar te verbinden en zo tot een integraal en goed gemotiveerd besluit te komen. Gezien de korte lijnen naar burgers en bestuur is het belangrijk snel te kunnen schakelen, dat je flexibel bent en beschikt over bestuurlijke sensitiviteit. Je bent resultaatgericht, communicatief zowel schriftelijk als mondeling zeer vaardig en je toont daadkracht. Je voelt je daarnaast prettig in een netwerkomgeving.
Wat neem je mee?
- HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting bouwkunde, ruimtelijke ordening of recht op HBO werk- en denkniveau.
- Bij voorkeur aangevuld met een specialistische opleiding ABW I en/of ABW II.
- Kennis van de Omgevingswet en Besluit bouwwerken leefomgeving.
- Kennis van en ervaring met geautomatiseerde systemen.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende baan binnen een team met leuke collega’s met wie je goed kunt sparren en de taken in onderling overleg verdeelt. Je krijgt volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
- We starten met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Je inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Voldoe je nog niet aan alle functie-eisen? Dan plaatsen we je eerst in de aanloopschaal van de functie.
- Een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% (incl. 8% vakantiegeld) bovenop jouw salaris dat je naar keuze kunt inzetten voor het kopen van extra verlof, uitbetaling of opleiding
- Een extra vergoeding van € 621,- per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband dat je naar eigen keuze kunt besteden aan jouw werkgeluk
- Een maandelijkse bijdrage van € 10 bij deelname aan een vrijwillige arbeidsongeschiktheidsverzekering (Loyalis of eigen keuze)


- Een jaarlijkse bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering
- 28 vakantiedagen (201,6 uur) per jaar bij een fulltime dienstverband
- Een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds
- Diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden en toegang tot onze eigen BErgeijkSMART digitale leeromgeving
- Een veelzijdig introductieprogramma
- Flexibele werktijden en mogelijkheid tot hybride werken.
- Vergoeding voor thuiswerken/reiskosten woon-werkverkeer.
- Een mobiele telefoon en laptop van het werk
- Leuke activiteiten georganiseerd door een actieve personeelsvereniging.
- Een gezellig bedrijfsrestaurant waar ook onze maandelijkse bedrijfsborrel gehouden wordt.

Meer weten over de gemeente Bergeijk?
Kijk dan op www.bergeijk.nl/werken-in-bergeijk
Enthousiast? Solliciteer nu!
Solliciteer eenvoudig door jouw motivatiebrief en CV te uploaden. Dit kan tot en met zondag 2 februari 2025. Je kunt je brief richten aan Heidi Claassen, afdelingshoofd Dienstverlening & Veiligheid.
De eerste kennismakingsronde is gepland op dinsdag 11 februari 2025 in de ochtend. Wil je hiermee rekening houden in je agenda? Op die manier kunnen wij voldoende tijd voor jou vrijhouden.
Een tweede ronde is gepland op maandag 17 februari 2025 in de middag.
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben voorrang in het selectieproces. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Heb je vragen?
Wil je eerst iets meer weten over de functie of heb je andere vragen? Voor inhoudelijke vragen over het werk, neem dan contact op met Joep Keeris via 088-497 03 06.
Voor vragen over het werving- en selectieproces kun je contact opnemen met ons HR team via HR@bergeijk.nl.
